زیباترین شهرهای ترکیه
نوشته شده توسط : ریحانه

 

ترکیه با جاذبه‌های زیبای تاریخی، ساحل‌های زیبا و شهرهای درهم آمیخته مدرن و سنتی یک مقصد عالی برای مسافرت است. از مکان‌های تاریخی مثل افسوس تا سواحل دلنواز دریای اژه، آنچنان جذاب هستند که هر کسی را برای یکبار دیدن این کشور ترغیب می‌کند. استانبول پر طرفدارترین شهر در تور ترکیه در میان گردشگران است اما دیگر شهرهای ترکیه هم هرکدام زیبایی و جاذبه‌های خاص خودشان را دارند. برای آن‌هایی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به چند شهر ترکیه هستند، بهترین شهرهای ترکیه را در ادامه معرفی می‌کنیم.

 

1. آنکارا

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و شهری بزرگ و مدرن است که در قلب خود ساختمان‌های دولتی، تجاری، دانشگاه‌های برتر ترکیه و سفارت‌خانه‌ها را دارد. آنکارا تقریباً در مرکز ترکیه واقع است و یک هاب مهم منطقه‌ای از نظر حمل و نقل محسوب می‌شود. از مهمترین مقاصد این شهر برای گردشگران می‌توان به موزه‌ها،  گالری‌های هنری و مراکز فرهنگی اشاره کرد.

سفر به آنکارا

 

 

 

2. ماردین

ماردین شهری بر فراز دست بین‌‌النهرین و یکی از نقاط مهم و استراتژیک تاریخی است. شهر ماردین که در جنوب ترکیه واقع است مرکز استانی با همین نام است و یکی از اولین نقاطی است که تمدن در آن شکل گرفته است. شهرت ماردین مدیون تاریخ پر فراز و نشیب و همینطور فرهنگ‌های مختلف آمیخته درهم است. شهر ماردین با ساختمان‌های سنگی زیبا بر یال کوه زینت گرفته و گردشگران به قدم زدن در کوچه‌های کهن این شهر علاقه دارند. از جاذبه‌های تاریخی این منطقه صومعه‌های Deyrulzafaran، از قدیمی‌‌ترین صومعه‌های جهان و چندین مدرسه و مکتب مذهبی مربوط به دوره‌های اسلامی است.

سفر به ماردین

 

برای خرید ملک در ترکیه " اینجا " کلیک کنید...

 

3. قونیه

یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه که برای ایرانیان هم به جهت وجود آرامگاه مولوی جذابیت خاصی دارد، قونیه است. قونیه با بناهایی به جا مانده از دوره سلجوقیان و مراسم درویش‌ها شهرت دارد. در قرون ۱۲ و ۱۳ میلادی اینجا رونق گرفت و مسجد Alaeddin هم در همین دوره ساخته شد.

 

سفر به قونیه

 

 

4. آنتالیا

امکان ندارد در فهرست بهترین شهرهای ترکیه نامی از آنتالیا نباشد. این شهر ساحلی زیبا با منظره دریای مدیترانه، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. آنتالیا شهری پر جنب و جوش با چندین هتل، رستوران، سواحل تفریحی، کوهستان‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی، خود به تنهایی یک هدف عالی برای گردش چند روزه است. دو یار قدیمی شهر، دروازه هادریان (Hadrian Kapısı)، برج ساعت و چندین خیابان مدرن و مکان‌های دیگر می‌تواند چندین روز شما را مشغول نگه دارد.

سفر به آنتالیا





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 11 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: